Reklamation
Når du handler på bastantdesign.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Vi gør dog opmærksom på, at vores varer er udført i rene naturmaterialer, og at der ved køb derfor også accepteres, at varerne kan variere fra hinanden, kan afvige fra billedmateriale samt kan ændre udtryk og glød over tid. Læs mere om vedligehold og patinering her.
Bastant kontrollerer altid varer, inden de afsendes. Varer der returneres grundet reklamation, og hvor vi finder reklamationen rimelig, vil enten blive repareret eller erstattet med en ny leverance indenfor 7 dage fra modtagelsen af returvaren. Såfremt vi ikke har erstatningsvaren på lager, vil vi tilbageføre beløbet til din bankkonto indenfor 7 dage. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Du skal kontakte os i forvejen med din reklamation på info@bastantdesign.dk, så vi kan sende en returlabel til dig, da vi selvfølgelig afholder udgifterne i forbindelse med en reklamation. Når du skriver til os, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt.
Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende, og varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage.
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. Ønsker du at klage over dit køb, skal du skrive til os på info@bastantdesign.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Forbrugerklagenævnet www.kfst.dk, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform, som du kan finde her.